Saturday 9 November 2013

infomudah pikat visitor

infomudah pikat visitor

Salam rakan-rakan Blogger, sudah beberapa hari saya tidak posting info-info baru kerana sibuk dengan kerja.. okey.. kali ini saya akan memberikan infomudah pikat visitor, yang mesti anda lakukan sekiranya anda ingin menghasilkan banyak pengunjung diblog atau website anda.

1.Yang perlu anda lakukan adalah memilih template yang cepat diloding ketika pengunjung ingin melawati blog atau web anda, kerana kebanyakkan penguna memilih sesuatu laman yang cepat dibuka ia juga tidak membuang masa mereka untuk menunggu, sekiranya anda ditempat mereka apa yang perlu anda lakukan dan fikirkan.? Pastinya anda mencari laman yang cepat diloding bukan..!

2.Tajuk dan isi kandungan blog anda mestilah sama dengan keyword blog anda dan berkualiti, sebelum anda membuat artikel posting yang baru sebaiknya anda mencari dahulu tajuk yang boleh menarik perhatian pengunjung, begitu juga dengan isi kandungan cerita artikel tersebut mestilah sama dengan tajuk artikel anda. Apakah yang dimaksudkan kualiti? okey saya akan coba membuat artikel yang bermaksud kualiti untuk laman web dan blog nantikan sahaja kemuculannya.

3.Berkomen dan meninggalkan link blog anda, adalah sesuatu yang banyak dilakukan oleh para blogger, saya sendiripun berbuat demikian untuk menikat pengunjung diblog mahupun diwebsite saya, oleh itu saya cadangkan anda berkomen diblog yang boleh meninggalkan link untuk dikunjungi oleh mereka, Tetapi anda harus berhati-hati kerana bukan semua blogger menyukai komen dan kata-kata yang anda berikan.. oleh itu anda mesti menbaca apakah syarat-syarat yang boleh anda ikuti sebelum berkomen.

4.Berkongsi di laman sosial merupakan salah satu cara yang mudah untuk mendapatkan pengunjung, lebih banyak anda berkongsi lebih ramai visitor diblog atau website anda. pekara ini amat berkesan untuk para blogger mencari ramai pengunjung, Tetapi semuanya bergantung kepada kualiti isi blog anda.

5.Yang terakhir adalah stertigi anda sendiri untuk memastikan blog atau website anda itu berkembang lebih jauh lagi dan dikenali oleh para blogger yang lain. Pastinya adalah kata kunci yang amat istimewa dan dapat menarik perhatian pengunjung, sebelum ini saya ada memberi info mengenai kata kunci atau lebih dikenali Keyword, oleh kerana artikel ini istimewa bagi saya apakata saya terangkan apa kelibihan dan kelemahan sesuatu Blog atau Website sekiranya keyword yang digunakan itu tidak menarik perhatian para penguna internet yang lain, Yang perlu anda tahu adalah cara menilai sesuatu keyword itu sama ada ia amat disukai oleh mereka atau sebaliknya sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut sila baca DISINI cara riset keyword atau kata kunci.

Sekian sahaja artikel dan infomudah pikat visitor dari saya.

semoga ia memanfaat bagi penbaca.

berjumpa lagi kita di artikel yang seterusnya.

0 comments:

Post a Comment

SEO Reports for infomudahseo.blogspot.com

Baca info dan trik yang lain disini

Followers